úterý 7. března 2017

Jak používám kokosový olej?


Ahojky, dneska tu mám článek o tom jak používám kokosový olej a protože jsem dost líný člověk nečekejte nic složitého. Kutilky asi zklamu jak většinou jednoduše používám tento přírodní zázrak, ale ty z vás co jsou stejně líné nebo spíše řekněme časově vytížené a jsou rády, když je večerní nebo ranní rutina rychlovka tento článek snad uvítají. Doufám, že vám poskytnu nějaké nové tipy, které ještě neznáte a pomůžou vám stejně jako mě. Já mám přírodní produkty moc ráda a proto kokosový olej využívám opravdu často. Tak se už pustíme do toho, přeji hezké krátké počteníčko.
 

1. Na vlasy: Je to úplně jednoduché, šátnu tam prsty a kokosový olej se mi rozehřeje na prstech a pak ho jen vetřu do konečků, které jsou pak mnohem lesklejší a vyživenější než po jakýchkoliv jiných speciálních olejíčkách na vlasy, které se prodávají v obchodech. Pokud chcete urychlit růst vlasů, smíchejte kokosový olej s olivovým olejem a vajíčkem napatlejte celou směs ke kořínkům a nechte působit tak půl hodinku až dvě a pak umyjte šamponem. Mě osobně přijde, že mi pak vlasy rostou rychleji a když už nic jiného tak jsou alespoň hezky pevné a lesklé.

2. Na nohy: Trpím na suché paty a skoro nic mi na to nepomáhá, sice mi trochu vadí, že trvá dýl než se olej do nohou vsákne ale zatím jsem nenašla nic jiného co by mi na ty ošklivé suché chodidla pomohlo a tak je mažu kokosovým olejem, nejen že vám budou celý den hezky vonět nožičky ale budete je mít i krásně heboučké.

3. Na bělení zubů: Tohle jsem někde četla už ani nevím kde, že kokosový olej bělí zuby a tak jsem to zkusila a ono to fakt funguje. Každý den ráno a večer před čištěním zubů ho jakoby promílám v puse a mezitím si čistím pleť nebo se sprchuji a pak si klasicky vyčistím zuby a ony jsou opravdu po pár týdnech bělejší, navíc potom budete mít i krásné zdravé dásně. 

4. Na oči: Když mám podrážděné oči třeba od řasenky nebo mrazu venku, tak si s kokosáček natřu víčka a je náhle po pálení a svědění.

5. Na celý obličej, vlastně i tělo: Moje mamka ho používá i na masáž obličeje což mě zatím nevyhovuje, protože mám docela mastnou pleť a nedokážu si představit dávat si ho na čelo třeba jen přes noc, ale určitě pro ty co mají suchou pleť je to super náhradní za krém. Na tělo si ho mažu v oblasti zadečku a stehen, protože prý pomáhá proti celulitýdě tu nemám, tak nemůžu posoudit jestli to je tím ne.

6. Na vaření a pečení: Klasicky ho při vaření nebo pečení přidám místo klasického oleje co používám. Přiznám se tohle nedělám moc často, protože mi ho je líto dávat na pánvičku, raději ho používám na tělo :D

7. Místo energy drinků: Než jdu cvičit nebo po cvičení si dělám tento speciální koktejl z kokosového oleje a jsem hnedle čilá jako rybička, protože kokosový olej obsahuje rychle působící mastné kyseliny, které podpoří naši energii. Takže sportovci pozor :) Do shakeru si naleju čistou vodu, přidám pokrájené ovoce (jahody, maliny, pomeranč, citorny), chia semínka a nakonec trochu kokosového oleje, dělám to tak od oka.

8. Místo odličovacího mléka nebo micelárky: Tím, že je krásně mastný mi sním jde odlíčit makeup z očí jedna báseň, jednoduše si dám olej na prsty a potřu s ním víčko pak už jen tamponkem setřu vše pryč.

9. Na popraskané rty: Myslím si, že žádný balzám nezabere tak dobře jako kokosový olej, v zimě je to prostě moje záchrana.

10. Na všechno: Zní to neuvěřitelně ale kokosový olej se dá používat prakticky na cokoliv, když se podíváte na internet tak uvidíte, že jeho využitelnost jde do všech směrů.

Tohle by byli tipy ode mě jak ho používám já, samozřejmě jeho využitelnost sahá mnohem dál, ale to už bych kecala, kdybych napsala, že ho třeba používám na zahojení popraskaných kožených bot..ale prý to funguje taky. Možná, že časem se moje používání kokosového oleje rozšíří, ale zatím jsem na to asi moc líná. Každopádně po narození dcerky budu používat na mazání a na vlásky kokosáček i na ni. Tak snad jsem vám sdělila něco nového a užitečného.

1 komentář:

  1. Já kokosáč používám jen na vlasy..je to škoda ale jsem taky líná :D Určitě zkusím i další tipy :)

    OdpovědětVymazat